zaterdag 6 april 2013

Steenmarter

Eind februari, in de voorjaarsvakantie, waren we een dag of vier in Meppen. Voorjaarsvakantie heet het omdat het in andere jaren dan zo'n beetje het einde van de winter is. Dit jaar, 2013, was dat nog niet het geval. De eerste dagen sneeuwde het nog gewoon, er lag genoeg voor een flinke sneeuwman. Daarna koos de temperatuur de andere kant van het vriespunt, maar veel scheelde het niet. Rustige dagen waren het. Misschien dat daardoor er op een stille dinsdagochtend een paar reeën vlak voor het raam van het huisje langsliepen. Later die dag vonden we langs de kant van het weggetje naar het dorp een dode steenmarter. Een prachtig diertje, kennelijk onder een auto gekomen. Je hart breekt. Pas later kwam ik op het idee dat ik het had moeten meenemen en laten opzetten. Maar mensen in mijn omgeving vinden dat een minder goed idee. En toen ik een half uurtje later het diertje nog even ging laten zien aan O. (die er eerst niet bij was) was iemand me al voor geweest.


Geen opmerkingen: