donderdag 22 mei 2008

Veel dieren in de buurt

In krap een week hebben we best veel dieren om het huisje heen gezien. Eén van de vogelhuisjes had belangstelling van een bonte vliegenvanger. Het gaat, naar het schijnt, in Nederland slecht met de bonte vliegenvanger. Nu, dat was hem aan te zien. Hij zat maar op een tak te kwijnen.
Dat gold niet voor de heikikker en de (gewone) pad die het niet leuk vonden dat we proberen een deel van de steeds dikker wordende laag dorre eikebladeren weg te harken. (Tenminste, ik gok op een heikikker en op een gewone pad, bij gebrek aan werkelijke kennis. De volgende keer zal ik een foto maken, dan kunnen jullie meedenken.) Dan zag ik een appelvink wegschieten in een bosje, en tenslotte een grote roofvogel met een kleintje erachteraan overvliegen. De grote was een havik, het kleintje weet ik niet. Geen baby-havik, lijkt me.
Tenslotte waren er ook weer eekhoorntjes te zien. Ik heb de indruk dat je die steeds vaker ziet, nadat ze in de jaren '80 en '90 er bijna nauwelijks waren. Maar misschien heb ik toen niet zo goed gekeken.

Geen opmerkingen: