zondag 1 maart 2020

Voorjaarsvakantie 2020


Een paar dagen in Meppen. Het spectaculairste is, dat er met één van de stormen van afgelopen weken een berk is omgewaaid. Zo wordt het bos ook weer een beetje uitgedund.

De trottoirtegels in de schuur waren verzakt geraakt (volgens mij omdat het zand uitspoelt naar de kruipruimte onder het huisje zelf). Die hebben we recht gelegd.

En we hebben naar de fietsen gekeken. Dat is altijd wel iets. Drie van de vier volwassenenfietsen zijn lekker om op te fietsen maar wel oud. Er mankeert regelmatig iets aan. De vierde is veel nieuwer, maar juist die stond met een lege band. Vermoedelijk zat het ventiel niet goed, want ik heb er geen gat in kunnen vinden.
Van één van de andere fietsen heb ik het zadel vervangen. Het oude zadel was mooi, kwam nog van de fiets van mijn grootvader als ik het wel heb, maar het zat los en was niet meer vast te krijgen. Nu zit er een nieuw zadel op.
En de drie oudere fietsen zijn voorzien van nieuwe lampen op batterijen. Geen losse lampjes meer (want die raken altijd zoek of stuk), en de vaste lampen met dynamo’s waren niet meer aan de praat te krijgen. Dus nu hebben ze allemaal een voorlamp en een achterlamp (in twee gevallen verwerkt in de reflector). Daar zouden we weer een seizoentje mee verder moeten kunnen.


Geen opmerkingen: